FANDOM

Hej, zauważyłem, że wielu z Was, chce sobie zagrać, więc pobiera, instaluje, gra 5 minut i usuwa. Jednym słowem tracicie czas. Doszedłem więc do wniosku, że powiem Wam co nieco o MMORPG i wtedy mając już jakiekolwiek pojęcie, będziecie mogli podjąć decyzję, czy będziecie mieli ochotę spróbować swoich sił w tego typu grze, czy jednak podziękujecie.

Czym jest MMO-RPGEdytuj

Na początek może rozwinięcie skrótu, MMO-RPG czyli Massive Multiplayer Online - Role Playing Game. Tłumacząc na polski, Masowa, wieloosobowa gra internetowa - fabularna. RPG, zazwyczaj toczy się w kilku konwencjach, ale najbardziej popularną jest zdecydowanie fantasy (potwory, magia, itp). Ponadto w tym gatunku gier gracz dostaje możliwość zbierania przedmiotów i ekwipowania w nie swojej postaci, system umiejętności postaci, jednym słowem dostajemy swoją fantastyczną wersję, którą rozwijamy i ulepszamy, aby stawała się coraz bardziej potężna.

Zdobywanie poziomów i przedmiotówEdytuj

W grach MMO zazwyczaj zaczynamy z jakiś podstawowym ekwipunkiem, który znajduje się na postaci już w chwili jej wygenerowania. Są to przedmioty najbardziej podstawowe, często zupełnie nic nie warte. Naszym celem pośrednim jest zdobywanie coraz potężniejszych narzędzi, aby przez kolejne hordy przeciwników było nam coraz łatwiej się przebijać. Chociaż jak zgadujecie nie jest nigdy zbyt kolorowo i zazwyczaj spotykamy coraz trudnieszych i bardziej wymagających wrogów, ale z tym zawsze damy sobie radę... w końcu :)

Naszej postaci towarzyszy również prawie zawsze (jest kilka wyjątków) poziom, tzw. level (lvl.), pokonując kolejnych przeciwników lub wykonując zadania zlecone nam przez NPC (Bohater niezależny, czyt. sterowany przez system), dostajemy odpowienio dużo doświadczenia i awansujemy na kolejne poziomy. Wraz z kolejnymi levelami, ilość potrzebna do kolejnego awansu jest większa, a co za tym idzie, zdobywanie go sprawia nam coraz więcej problemu i zdecydowania pochłania więcej czasu.

Rozwój postaciEdytuj

Jak wyżej wspomniałem w grze zdobywamy poziomy, nie wbijamy ich jednak zupełnie bezsensownie. Nie rzadko wraz z levelem dostajemy punkty umiejętności (skill points). Służą one do rozwoju zdoloności naszej postaci, a z tym będziemy korzystać praktycznie zawsze.

Autorzy gry oddają nam drzewko umiejętności, gdzie to my decydujemy, które z nich wykupimy za ciężko wypracowane skill pointy.

W przypadku Spirit Tales ogranicza nas jedynie poziom wymagany na daną umiejętność i synergie, które muszą być w niektórych przypadkach odpowiednio rozwinięte. A tak, zapomniałem, że tutaj jeszcze wchodzi w grę płacenie za naukę umiejętności. Płacimy w tej grze złotem, srebrem i miedzią (czyt. miedziakami). W większość skilli, można dodać więcej niż jeden punkt. Pierwszy punkt odblokowuje umiejętność, a kolejne ją ulepszają, wzmacniając odpowiednio jej statystyki. Tak jak w przypadku umiejętności ofensywnych będą skalowane obrażenia, tak od umiejętności leczących będzie zwiększana ilość przywróconego życia.

Rasy i KlasyEdytuj

Gry RPG oferują nam zazwyczaj możliwość wyboru klasy postaci, a czasem nawet rasy. Każda rasa i klasa posiada lepsze i gorsze strony, ale to już od gracza i jego preferencji zależy, w jaki sposób i z jakich pobudek wybierze dla siebie postać, a dokładniej jej rasę oraz klasę.

Waluta w grzeEdytuj

W grach tego typu bardzo często handlujemy, a co za tym idzie potrzebne jest coś co będzie odzwierciedlać wartość danych przedmiotów, w związku z czym autorzy wprowadzili po prostu wirtualne pieniądze, złoto, serebro i miedź. 100 miedzi odpoowiada 1 srebru, natomiast 100 srebra odpowiada 1 złotu.

W grze napotkamy wiele okazji gdzie będziemy mogli kupić sobie różne przedmioty od mikstur leczących życie i manę, poprzez ekwipunek i jego naprawę, a kończąc na różnych rzeczach specjalnych np. mounty (z ang. wierzchowce - zazwyczaj przyśpieszają prędkość naszego poruszania się).

Mikrotransakcje i PłatnościEdytuj

Sławne mikrotransakcje... Gracze często się na nie skarżą, dlaczego ? Za nie płaci się już prawdziwymi pieniędzmi, co u wielu graczy wywołuje niejednokrotnie niesłuszny atak furii. Problem pojawia się kiedy mikrotransakcje zapewniają graczom korzystającym z nich dużą przewagę nad osobami, które na nie nie stać.

W przypadku Spirit Tales, bonusy jakie zapewniają mikrotransakcje nie dają przewagi burzącej balans, natomiast wprowadzonych zostało naprawdę wiele papilotów dla postaci, które zmieniają głównie wygląd postaci, takich jak maski, królicze łapki, kocie uszka, skrzydełka i wiele, wiele innych.

System ten musi być stosowany z jednego prostego powodu, gra musi na siebie zarobić. Wydawcy dają nam dostęp do gry za darmo, więc z tego korzyści nie czerpią, a musimy pamiętać, że utrzymanie serwerów, ludzi którzy nad nimi pracują i wprowadzanie nowych patchy kosztuje nie małe pieniądze. Dlatego jeśli przyjacielu następnym razem będziesz chciał tak strasznie złożeczyć na ten system to pomyśl, że alternatywą jest płacenie za możliwość grania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki